2010. november 23., kedd

# krimi-thriller

Stieg Larsson: A kártyavár összedől

Ez a regény a Millenium trilógia harmadik, befejező része. Ugyanott folytatódik, ahol a második rész véget ért.

A zseniális és öntörvényű Lisbeth Salander életveszélyesen megsebesül. Még kórházban ápolják, amikor egy szűk, semmitől vissza nem riadó kör már szervezkedni kezd. A tét óriási a számukra: a svéd titkosszolgálat munkatársaiként bizonyíthatóan súlyos törvénytelenségeket követtek el. Mindenre képesek, hogy Salandert egyszer és mindenkorra eltüntessék, és ártalmatlanná tegyék szövetségesét, a sztárújságíró Mikael Blomkvistot is, aki jól dokumentált tényfeltáró riportban akarja leleplezni üzelmeiket. Rendőrök, titkos ügynökök, újságírók, közhivatalnokok válnak szövetségessé vagy halálos ellenséggé a küzdelemben, amely az egész politikai elitet óriási botránnyal fenyegeti. 

Ez a könyv is tetszett. De. Mint ahogy a fenti ajánlóban is olvasható, túl sok volt benne a titkos szervezetes, nemzetbiztonsági hivatalos dolog.  Mindezt megnehezítette a sok új, kiejthetetlen nevű szereplő (kicsit néha kevertem, hogy akkor most ki is a "jó" és ki is a "rossz"), de azért olvastam, olvastam kitartóan, mert nagyon szerettem volna megtudni, hogyan alakul majd Lisbeth sorsa. No meg Mikaelé, az újságíróé aki mindvégig hitt a lányban. No meg Erikáé, aki új helyen lesz főnök, és egy zaklató eléggé megnehezíti az életét.
Miután átrágtam magam kb. 350-400(!) oldalon ( a könyv 620 oldalas), után indultak be a számomra érdekes események. A bírósági tárgyalástól kezdve letehetetlen! Sőt, a legeslegvégére is tartogat izgalmas perceket (és gyilkosságot).
Bár nekem elég is volt ez a három rész, azért arra kíváncsi lettem volna, hogyan alakul tovább Lisbeth és Mikael sorsa - mert végül is barátok. :)

A trilógiáról meg még annyit, hogy az első rész kicsit különállóbb (nekem továbbra is az első tetszik a legjobban!), a második meg a harmadik viszont olyan, mintha egy rész volna, szóval ha valaki belekezd a másodikba, olvassa utána rögtön a folytatást! (Vagy egymás után kölcsönözze ki őket az Első Könyvsiker Kölcsönzőből, ahogyan én is tettem. Ott különben kedvezményesen meg is lehet vásárolni őket.)

Az első két részről meg itt olvashattok:

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Follow Us @soratemplates