2010. október 9., szombat

# szórakoztató irodalom

Vass Virág: Franciadrazsé

Ez meg mi volt? Tettem fel magamnak a kérdést, miután elolvastam Vass Virág Franciadrazsé c. könyvét. Jó, nem számítottam nagy durranásra, mivel elég sok negatív kritikát olvastam róla. Mondjuk pont ezért izgatta a fantáziámat, mi is lehet ez a regény, amit ennyire lehúznak.

A történet:
Réka, az ambíciózus, huszonéves lány egy pályázatnak köszönhetően Európa legnagyobb médiabirodalmában tölti szakmai gyakorlatát, ahol azonnal belehabarodik a művelt, bohém és sármos művészeti vezetőbe. A férfit azonban egy negyvenes éveiben járó párizsi anyuka tartja érzelmi fogságban, miközben a fiatal magyar gyakornoknak sem tud ellenállni. Riválisa lehet-e egy érett nő egy huszonéves lánynak?

Ennyi tehát a regény, semmi több! Mert: hiába írja az ajánló a rivalizálást, nincs is igazi szerelmi háromszög! Nincs igazi, vérre menő vetélkedés a pasiért, se szélsőséges érzelmek, se drámai konfliktus, se semmi! Pedig a fentiek alapján én ezt vártam volna.

Az eseményeket egyébként hol Réka, a magyar gyakornoklány, hol Charlotte, a főszerkesztő-asszony meséli el, én kettejük közül elsősorban Réka szerepébe tudtam beleélni magam. Azt, hogy külföldön, főleg a nagy divatmagazin szerkesztőségében, egy kis szürke kelet-európai kislány vagy csupán; azt, hogy milyen beleszerelmesedni Párizsba és a sármos francia pasiba, milyen hiú ábrándokat kergetni és a végén koppanni egy nagyot, hogy hoppá, te csak kalandnak kellettél, szerelmed visszatér a "vetélytársadhoz", te meg mehetsz vissza a kis Magyarországodra.  (Na jó, azért nem ennyire keserű a történet, van egy pici happy end is...)

Végezetül annyit - csak hogy mégse vegyem el senki kedvét a könyvtől:  a Franciadrazsé egy könnyed kis olvasmány, jó levezetés egy húzós munkanap után, de tényleg ne számítsatok túl nagy alkotásra!
A Vulévu (amelyről itt írtam) szerintem jobb volt!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Follow Us @soratemplates