2009. október 22., csütörtök

Evodia






Anyukám miatt szeretek olvasni, asszem. Örökletes lehet.
Egészen kislány voltam még, esténként álltunk a könyvespolc előtt, és kérdezgettem mit is olvassak el róla. A világirodalom remekeit gyűjtötték akkoriban a színes sorozatban. Ő kihordta ami olvasható a helyi könyvtárból is. Mindenfaló. Képes olvasni a Biblia kódját is, ami sem méretét, sem tartalmát tekintve nem elhanyagolható, a mindenféle képleteivel betűtáblázataival, vagy egész történelmet összefoglaló "nagy" könyveket. A húgom azt mondaná, vastag könyvet veszek anyunak, ne olvassa el olyan gyorsan :-) ő "kiadta" anyukámnak a kötelezőket, és asszem a szorgalmikat is, majd anyu elmeséli jelszóval.
Így én olvastam amit anya olvas, olvasott. (ma már ő is olvassa, amit én olvastam, és hozzám fordul ha elfogyott az olvasni valója :-)) Kezdtem a tipikus gyerekkönyvek után Szabó Magdával, majd egy gyors kanyarral az Üvöltő szeleknél tartottunk (később még visszatértem azért rá újból). Majd jöttek a tinikönyvek, történelmi regények, Durellek, elég sok orosz (szovjet) ifjúsági könyv is rémlik..

Gimnazista koromban érdekelt a grafika, festészet, művészeti albumokat kértem a szülinapjaimra. A szeretteim azóta is meglepnek egy-egy gyönyörű albummal, életművet összefoglaló vaskos kötettel. Innen eredhet, hogy szeretem az életrajzi könyveket, főleg festőkről, írókról, tudósokról szólókat. Figyelem a titkot. :-)

Végzettségem nézve gépész vagyok, jellemzően nem humán beállítottságú. Dolgozni is inkább az iparban dolgoztam. A kifejezetten szűk szakmai irodalmon túl, akadtak még a kezembe gazdasági, kereskedelmi, marketing, protokoll vagy akár stílus, formatervezés könyvek is. Mindenestre majdnem minden tevékenységhez könyvtárazok :-) legyen az horgolás, balkonláda gondozás, festés, vagy ácsmunkák.

Egy ideje szakkönyveket (fejezetes) könyveket fejezek leginkább ki, mert a többibe nincs idő beletemetkezni kényelmesen, és visszaolvasós típus vagyok, így ugyanott tartok napokig. Ezek közül először a pszichológia érdekelt, és ott is a hagyományos Piaget, Freund, Jung, Mérei, Kardos, Vekerdy.
Ami a "legújabb" hogy a férjem kinyitott pár új ajtót előttem, nem érdekelt a könyvek jó nagy része, az önismereti, ezotérikus könyveket kerültem. Ma már pótoltam ezt-azt, haszonnal, és célratörő önképzőket is olvasgattam, leginkább a Mesterkurzus sorozatból.
Elmerültem Coelhoban, Müllerben, Popperben is. Majd már magamtól elkezdett érdekelni az asztrológia, feng shui, egyes keleti tanok, egészséggel, életmóddal kapcsolatos könyvek, homeopátia, táplálkozással kapcsolatos könyvek. Vagy akár a különböző vallásokról, az angyalokról, a reinkarnációról, öngyógyító technikákról, meditációról, természetgyógyászati módszerekről vagy az energiagyógyászatról szóló szakkönyvek.
Jött az utóbbi években egy nagy adag gyerekekkel, családdal, női feladatokkal, egészséggel kapcsolatos szakirodalom, és persze a gyermekkönyvek, a régi sajátok újra, és az azóta megjelent újak.
Amit még kerülök, az a romantikus irodalom, a krimik és a sci-fi, egy-egy mintavételtől eltekintve, valahogy nem kívántam meg őket eddig. Szeretem, ha a történet "rólam" és a valóságomról is szól, nekem ezt jelenti az irodalmat, érintett vagyok.

Az örök szerelem a regény marad, a klasszikus szépirodalmi regény, sőt a klasszikus szépirodalmi regény a nagy klasszikusoktól, mint Dosztojevszkij vagy Zola - ez biztos egy bizonyos szintű mazochizmus lehet. :-)

A családom örömére (egyes családtagjaim bánatára) én nem tudok jobb ajándékot elképzelni egy könyvnél :-)
Mióta az este feladott könyvrendeléssel is itt van a futár a reggeli kávét is beelőzve..hmmm nehéz ellenállni a csábításnak, hogy a soron következő vágyott könyvlistámat ne dobjam kosárba. Az biztos mi nyaralni féltucattal indulunk, és még a gyerekek mellett is sikerül éjszaka olvasnom, nyaraláskor kötelezően, mert az kell a szabadság érzéshez.

Az örökletesre, pedig kezd kirajzolódni a példa, a három éves lányom sem indul el itthonról szívesen Anna és Petike nélkül. Reményeim szerint alig 5 év múlva rendszeresen állunk a könyvespolc előtt és megkérdezi anya most akkor mit olvassak? Most hogy így belegondolok, nem is sok változás történik a mondatában, csak a ragozás vált idővel olvassunk-ról, olvassak-ra. :-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Follow Us @soratemplates