2009. október 22., csütörtök

Nuca

Az első "komoly", keménykötésű könyvem Edmondo De Amicis-től a Szív volt. Mint a címe is mutatja, szívhez szóló ifjúsági regény, olasz kisfiúkról. Azóta szeretek olvasni. Amíg otthon laktam olvastam mindenhol, buszon, vonaton, valakire várakozva, szabadidőmben és lefekvés előtt... Mióta itthon lakom (messze Magyarországtól) megváltozott az életem és az olvasási szokásaim is. Már nem tudok a régen oly jól bevált tömegközlekedésen olvasni (mert nincs olyan), korlátozott számú magyar nyelvű könyvhöz jutok hozzá, és van egy örökmozgó egyéves kislányom is, így az idő tényezőt nem kell magyaráznom...:)

Azért így is olvasok, honvágy ellen ott van az örök nagy kedvenc: Wass Albert. Vele beutaztam Erdélyt, úgy ahogy Tamásival, Nyírő Józseffel, Méhes Györggyel is. Márai Sándor, Fekete István, Szabó Magda, Kaffka Margit, hogy csak pár kedvenc magyar írómat említsem. A külföldiek közül: Gabriel García Márquez, Pedro Juan Gutiérrez, Tom Wolfe, Robert Merle, Theodore Dreiser, akik könyveit mostanában nagy örömmel olvastam.

Az egyetem alatt megszerettem írni, így blogba kezdtem. Először Amerikáról írtam, majd a kislányomról is. Az olvasás és az írás a két örök hobbim a többi mellett. Így nagyon örültem az újonnan induló Könyvfalóknak, ahol megoszthatjuk egymással könyvélményeinek!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Follow Us @soratemplates