2020. november 9., hétfő

# életregény # regény

Schaffer Erzsébet : Ezüstróka

  Nagyon rég szemeztem a gyönyörű borítóval. Valahogy mindig volt, ami elcsábított. Most pedig visszatértem és célirányosan fordultam be a könyvesboltban. Nem tekintettem se jobbra, se balra. Tudtam, mit akarok. 

  Ezt akartam. 

 Ahogy a lapok közé merültem, egyre érthetőbbé vált számomra a miért pont most... 

  Kettős narrálásból formálódik a regény, mely talán soha nem születik meg, ha nincs az 56'-os eseményhullám. Ekkor volt kislány/nagylány főhősünk, Balyi Laura. A kettősség nézőpont kérdése, lehet valaki túl fiatal élete mentéséhez? Minden esetre sorsfordító. 

Története sokkal korábban kezdődött és a fent említett időpont csak megoldása hányattatott gyermekkorból való szabadulásának. Micsoda gyermekkor jutott neki! Kölcsönadták rokonoknak elveszett gyermekük vigaszául, évekkel később román rokonoknál ragad ikertestvérével évekre... Tényleg úgy gondolom, hogy a nyugatra szökés megoldás kezdete. Még tanult egyedül lenni,hogy közben ne legyen magányos. Magyar segítők e botlott lépten, nyomon. Táncosnő lett belőle, zenés darabok príma donnája.Bizos pontot jelent sokáig életében a társulat vezetője, Imre,aki otthonát is megosztotta vele. Anyja és bátyja éveket küszködtek, hogy kijuthassanak hozzá. Ki így, ki úgy. Aztán a találkozás Firenzében mégsem hozott lelki békét senkinek. Ami gyermekkorban elromlik, nem lehet felnőttként befoltozni... 

 Távolságtartó könyv és nem merül el a szenvedésben. Amikor a drámatetőfokára ér, akkor inkább előreugrik az időben. Azt éreztem, hogy fontos a szerzőnek a pozitív kicsengés. Sikerült. Le tudta vezetni egy vérzivataros világban született élet nyomvnalát úgy, hogy az olvasó (én) ne érezze a kételkedés legapróbb nyomát sem. Nem fordult meg fejemben a bukás lehetősége. A történet megengedtem volna, hogy legalább 3 kötetet megtöltsön a részletekkel. Valamiért mégsem. 

 Sebaj! Megtöltöttem magamnak én több napot és órát, hogy a részleteket kidolgozzam. Lett saját Lora-regényem. 

 Kellemes olvasmány és nagyon jó ajándék is lehet. 

Olvassátok! 😊


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Follow Us @soratemplates