2019. április 20., szombat

# letye-petye

Letye-petye1. - Bea



Miért nem divat manapság olvasni?

Ez egy igazán nagyon szomorú, de jó kérdés. Ennek több oka is van, sajnos, amiket úgy gondoltam, hogy saját tapasztalataim alapján mutatok be nektek.

1. AZ INTERNET VILÁGA. 

(Sajnos, én sem tudok elmenni emellett, mert szerintem ez az egyik legfőbb oka annak, hogy ma miért is nem olvasnak olyan sokat az emberek.)

Azon kívül, hogy ma már minden informaciót, amire szüksége lehet az embernek, megtalálható az interneten, a különböző közösségi oldalak is jelen vannak, amik csak úgy beszippantják az embert, és észre sem veszi, hogy értékes órák teltek el az életéből. A probléma azzal van, hogy legtöbbször nem érdemi dolgokat nézünk, hanem agyzsibbasztó hülyeségeket, és ahol mások ,,csodálatosan szép" életével vagyunk elfoglalva. Igen, ebbe én is belecsöppentem, és észre se vettem, hogy napok, hetek teltek el így, míg egy nap a párom (aki amúgy informatikus és általában ő ül többet a gépe előtt, és akit még nem sikerült rávennem az olvasásra, de nem adom fel! 😕😅), rám nem szólt, hogy állandóan a telefonomon lógok és már nem is olvasok egyáltalán. Rá kellett döbbennem, hogy teljesen igaza van, és ha már ő az, aki aggódik emiatt, aki szerint néha túlzásba viszem az olvasást, és a könyvvásárlást, akkor ott már bajok vannak. Úgyhogy, erőt vettem magamon, és másnap inkább az egyik könyvemet vettem le a polcról, nyomkodás helyett. Elkezdtem olvasni, és éreztem, hogy ez hiányzott az életemből. Az olvasás.
Persze van pozitív oldala is az internetnek. Bevallom, így is túlzásba tudom vinni az interneten való lógást, de már legalább azért, mert tagja lettem különböző könyves csoportoknak, ahol  olvasási tippeket vehetek, ahol megoszthatom a saját véleményemet és elolvashatom másokét különböző könyvekről, ahol egy közösség tagja lettem. 💓

2. ROHANÓ VILÁG

Elég sokszor előfordult velem, hogy vannak napok, amikor hiába szeretném, egyszerűen nem jutok el odáig, hogy olvassam az épp aktuális könyvemet. Valahogy hirtelen annyi elintéznivaló gyűlik össze, hogy még 24 óra is kevés hozzá, ezt persze mind munka mellett, és akkor még szakíts időt a hobbidra, valamiféle pihenésre, kikapcsolódásra. Persze, az elintéznivalók többsége határidős. Tehát próbálsz nap mint nap helyt állni, túlélni ebben az egyre jobban fusztrált, rohanó világban.
Aztán egy nap felmerül benned: Hol az ÉN IDŐM? Amikor csak azzal vagy elfoglalva, ami téged kikapcsol, pihentet. Legyen ez bármi, jelen esetünkben az olvasás. Úgyhogy úgy döntöttem, hogy STOP, akkor itt most megállok, és szépen időt szakítok magamra is naponta ha nem is többet, de legalább fél órát.
Megkérdeztem egy ismerősömet, hogy nem szokott-e olvasni? Azt mondta, hogy de, szeret, vagy legalábbis régebben szeretett és sokat is olvasott, de ma már nincs rá se ideje, se kedve. Hazaér a munkából és másra sem vágyik, minthogy megnézzen egy filmet, és sajnos, az emberek többsége ugyanígy érez. Neki ehhez nincs kedve, se energiája. Elhiszem neki. Én is így voltam ezzel, nagyon sokáig, de eljön az ember életében az a pont, amikor azt mondja: ,,Elég! Én most olvasni fogok!"

3.  KÖNYV = TUDÁS?

Én szerencsésnek érzem magam abból a szempontból, hogy olyan családban nőttem fel, ahol az olvasás jelen volt és van a mai napig is. A polcok tele érdekesebbnél érdekesebb könyvekkel. Úgy gondolom, hogy nem feltétlenül azok az emberek olvasnak, akik ilyen családban nőnek fel, de nagyban hozzájárul ahhoz, hogy már gyermekkorban kialakuljon a könyvek iránti szeretete.
Nem egyszer megkaptam:
,, Te okos vagy, mert sokat olvasol."
,, Akkor te ilyen művelt vagy, hogy ilyen sokat olvasol."
Nem igazán tudtam mire vélni... Éppenséggel majdnem még zavarba is jöttem amiatt, hogy szeretek olvasni.😓
Őszíntén nem gondolom magam sem okosabbnak, sem műveltebbnek másoknál azért, mert szeretek olvasni, és mégis egyesek körülöttem így gondolják. Természetesen jót tesz agytekervényeinknek, az érzelmi világunknak, meg a szókincsünknek, sőt a helyesírásunknak is, sokat megtudhatunk számunkra ismeretlen dolgokról,  az egész világról, de szerintem nem feltétlenül ez a lényege az olvasásnak, hanem, hogy elmerüljünk egy olyan világban, amiben esetleg szívesebben lennénk. A képzeletünkre legyen bízva, hogy az éppen leírt történet miképp valósulna meg a mi szemszögünkből. Megnyugtasson, pihentessen, és hogy átsegítsen a szürke hétköznapokon.
Engem kifejezetten megnyugtat az olvasás, és rosszabb napokon abba az elképzelt világba menekülök a valóság elől.
De visszatérve, hogy mit is akartam kihozni ebből?
Azt, hogy úgy érzem, vannak olyan emberek, akik azért nem szeretnének olvasni, mert nem érzik magukat eléggé okosnak hozzá, mintha félnének valamitől.
Talán ez is az egyik ok, hogy miért nem divat manapság olvasni...

Tehát, szerintem, ha mélyebben belemennénk ebbe, még vagy 15 okot fel lehetne sorolni, de úgy gondolom, hogy manapság, a 21. században ez az a 3 FŐ OK, ami miatt már nem divat olvasni.

Mindenesetre úgy látom, hogy azért egyre többen térnek vissza az olvasáshoz különböző mozgalmak segítségével, ami talán azt is jelenti, hogy rajtam kívül, még sok más embernek is elege lett a folytonos rohanásból, megunta, hogy órákig zombuljon valami olyanon, amit még csak nem is tart viccesnek és egy olyan  közösség tagja legyen, ahol nem szégyen az olvasás. 😊😉



Kellemes Húsvéti Ünnepeket Kívánok!


Drajkó Beáta






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Follow Us @soratemplates