2018. december 2., vasárnap

# amerikai # best-seller

Holly Black: The Crule Prince - A kegyetlen herceg

Rögtön az elején annyit mondanék, micsoda varázslatos tündérvilág. Ahogy olvasom a lapokat, oldalakat, feltárul előttem milyenek is ezek a tündérek, milyen életük van a halandókhoz képest. Mivel mi nem ebbe születtünk bele, vágyunk rá. Ahogy sok más történetnél, itt is lennék egy szereplő vagy akár - mint egy háttérben megfigyelő - nézném az eseményeket.


Egy pár szót írnék a sztoriról. A történetben három lány szerepel, akik másik családhoz kerülnek. A halandóktól a tündérekhez. Vivi a legidősebb nem tud azonosulni ezzel a világgal, de Tyren és June élvezi a másvilágot. Senki sem szereti őket, mivel emberek, de próbálnak beilleszkedni. Nagyon megszenvednek mert bántják őket. Egy idő után már csak a koronázás jár mindenki fejében. Mindenki készülődik, izgatottan beszélnek róla, de mikor eljön a napja, hogy Eldred király átruházza a hatalmát, súlyos dolgok veszik kezdetüket. Az a nap egy rémálom lesz mindenki számára. De utána új lehetőségek adódnak Tündérfölde megmentőinek, a csapatnak, akik hűségesek a koronához, viszont a jósághoz is. Bizonyos keretek között cselekednek, másokat nem sodorva bajba, halálba.

Ebben a kötetben a szerelmi szál igen csekélyke. Tyren és Locke egy párt alkotnak, de milyen áron? Szerelemből lettek egymásé vagy talán némi kényszer fonódott kettejük közé?
Olvashattam kémkedésről. Alantas módon így próbálnak bizonyos információhoz jutni a király illetve a herceg udvarában. Több kevesebb sikerrel. Ezzel persze nem Tyren és Lockera gondoltam. Más illetők fordulnak meg a hercegek mellett mint jobb kezük.


Jude, mint az egyik főszereplő, nagyon frappánsan a tudtára jár mindennek. A tündérvilágban egy halandó másképp látja a dolgokat mint maguk a mágikus lények. Kis okos fejével összerak mindent és még a királyi család fölé is képes kerekedni. Mindig egy lépéssel előrébb jár ellenségeivel szemben. Végül megkapja munkája gyümölcsét. Még családja ellen is szembeszegül, hogy bebizonyíthassa az igazát. Ebben segítenek neki cinkostársai, de ahogy írtam, csak a jót képviselik. A történet legvégén a király megkapja a fejére a koronát. De milyen áron? Esetleg ő is szívesen viseli ezt a súlyos terhet vagy a népe várja el, hogy vezesse őket valaki?



Ahogy említettem egy aprócska szerelmi szál van a sztoriban. Ez nem Tyren és Locke, hanem Jude és Carden herceg között szikrázik. Szinte alig érzékelhető mert az elején annyira utálják egymást, hogy egy kiskanál vízbe megfojtanák egymást. Ennek ellenére mégis egymásba fonódik a sorsuk és talán képesek lesznek egy légtérben megmaradni.

"Leginkább azért gyűlöllek, mert gondolok rád. Méghozzá gyakran. Undorító, és képtelen vagyok megállni."


Ha lett volna rá lehetőségem (ami fiatal anyuka révén nincs) biztosan pár nap alatt kiolvastam volna könyvet. Annyira élveztem ezt a varázsvilágot, hogy már most szeretném a többi részét is. Biztosan a polcomat fogja díszíteni mind a három kötet.

Holly Blacknek bizonyos, hogy nincs határa képzelőerejének. Bármit papírra tud vetni amiről álmodik. Ezt természetesen az olvasói tapasztalják a legjobban, ugyanis aki elolvassa ezt a könyvet, biztosan kívánja a többi részét a trilógiának. Szerelmes lesz a tündérekbe, a történetbe, az írónő stílusába, abba amit létrehozott. Közöttük vagyok én is. Remekül körbe lettünk vezetve egy fantasy világban.


Nagyon tetszett, ajánlanám mindenkinek aki szereti az izgalmas fantasy történeteket. A borító is nagyon szép, nem egy extravagáns változat, inkább letisztultabb forma.
5 csillag jár ennek a remekműnek!

Hogy tetszett amit írtam?
Olvastátok már a könyvet? Szerintem ne hagyjátok ki! :)

Remélem nem hagyja abba az írást Holly.
Köszönöm a Könyvmolyképző kiadónak, hogy kiadta, várom a másik kettő részt is. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Follow Us @soratemplates