2016. június 26., vasárnap

# Könyvklub # romantikus

Susan Elizabeth Phillips: A nagy menekülés

A Könyvklub - Nyár kihívásának köszönhetően olvashattam el Susan Elisabeth Phillips (népszerű, rövidített nevén SEP) A nagy menekülés című regényét. Örülök, hogy erre a könyvre esett a választása a kihívásnak, ugyanis, bár már nagyon sokat hallottam az írónőről, még nem olvastam tőle semmit. Tetszett a könyv, a kiindulópont, a téma, úgyhogy nem csalódtam.

A főszereplő Lucy, az elnökasszony lánya, aki egész életében a társadalmi előírásoknak megfelelő "tökéletes" életet élt. Az esküvője napján azonban fogja magát, és lelép, faképnél hagyva szintén "tökéletes" vőlegényét és az egész násznépet. Ráadásul pont egy zűrös fickó motorjának ülésén találja magát, aki "elrabolja" és elrejti a lányt egy kis időre a külvilág és a sajtó elől. Lucyt először idegesíti a fickó, aztán vonzódni kezd hozzá. A röpke kaland után azonban rájön, hogy akármi is történt, nem térhet már vissza a megszokott kerékvágásba: új életet kell kezdenie.

Mennyi emberben, főleg mennyi nőben lehet ott a kitörni akarás vágya, a menekülés a társadalmi elvárások és kötelezettségek elől. Na de vagyunk eléggé bátrak új életet kezdeni? Lucy egy tóparti házat néz ki magának (nem akárkinek a házát), és lázadni kezd: vagány ruhákkal, tetoválásokkal, álnévvel. A külvilágtól elzárt, mesés körülmények között található erdei vagy tóparti házikó is tipikus menekülő helyszín új életet kezdő harmincas nőknek, főleg, akik írásra adják a fejüket. Lucy hamar berendezkedik, legalábbis csak szeretne.

A történetbe beúszik egy-egy kisebb mellékszál is, feltűnnek újabb, furcsa szereplők is, szóval bőven van és lesz kavarodás az eseményekben.
No de mi van a motoros férfival? (Bevallom, én eléggé furcsálltam, hogy egy vagány pasinak épp Panda a neve - engem ez a név a volt kolléganőmre emlékeztet, őt becézik így, de ez már az én bajom.) Mert a férfi élete is rejteget ám titkokat bőven.

Tetszett a könyv, bár a végefelé soknak éreztem a Lucy-Panda szál bonyolítását, de asszem nem árulok el titkot, hogy természetesen happy end a vége.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Follow Us @soratemplates