2015. július 8., szerda

# Kíváncsi Szerda

Kíváncsi Szerda 142.

Kép forrása és egyéb érdekességek itt
Nyáron a strandon vagy utazás közben a vonaton nem csupán könyvet lehet olvasni kikapcsolódásként, hanem keresztrejtvényt is fejthetünk. Emlékszem, a régi gyerekkori nyarakra, amikor is drága nagymamámnál mindig volt rejtvényújság, és be is küldte a megfejtéseket, és volt, hogy nyertünk is egy-egy apróságot.
Vajon "divat" ma még a keresztrejtvény?

Ti szoktatok keresztrejtvényt fejteni? Skandinávot, olaszt, sudokut, bármit?
Vagy van valaki a családotokban, aki lelkes keresztrejtvényfejtő?



Eszter: Engem a nagymamám vezetett be a keresztrejtvényezés világába, amikor úgy 7-8 éves lehettem, ő mindig megvette (illetve még mindig megveszi) a Kiskegyed újságot, amiben megfejti a keresztrejtvényeket, és amikor én is kezdtem rákapni, mindig lefénymásolta nekem, és együtt fejtettük őket. Nagyon sokat tanultam tőle, amikre még a mai napig emlékszem és hasznát is veszem ennek a tudásnak (például hogy mit jelentenek a felkiáltójeles kérdések, stb.). A kedvencem a hagyományos skandináv keresztrejtvény, de szeretem még az olaszt és azt a fajtát is, amiben a betűk között kell megtalálni a megadott szavakat, majd a kimaradt betűket összeírva kijön a megfejtés, bár ebbe könnyű belezavarodni. Szerintem nagyon jó időtöltés, és nagyon sokat lehet belőle tanulni.

Niki: Én szoktam keresztrejtvényt fejteni, sőt, a táskámban többnyire nem csak könyvet cipelek magammal, hanem egy kis rejtvényújságot is. :oP A nagypapám nagy rejtvényfejtő, szinte mániákusan fejti a rejtvényeket a téli időszakban, amikor nem tud olyan szinten kimozdulni otthonról. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Follow Us @soratemplates