2013. december 10., kedd

Rebecca Donovan: Elakadó lélegzet

Még nem küzdöttem meg így egy könyv megírásával, mint ezzel. Most is az a helyzet, hogy bár leültem a laptophoz, még mindig nem tudom, milyen ajánló fog megszületni.

Elmondom azt is, miért.

Volt egy véleményem a könyvről. Kíváncsi voltam, másoknak hogy tetszett, elolvastam egy-két kritikát, ajánlót. És azt tapasztaltam, hogy mindenki másnak tetszett. Én meg hümmögtem. Ráadásul eltelt jó pár nap, mióta befejeztem, és kezd bennem átalakulni a könyv élménye, de annyira, hogy biztosra veszem, elolvasom a folytatást is... Szóval elég ambivalens érzéseim vannak, bár a könyv is ilyen volt. Szeretet, szerelem, gyűlölet, vágy, gátlások, gyengédség, erőszak, szabadság, rabság, volt benne minden.

Emma egy jól tanuló, csinos, szerény és kedves tinédzser. A külvilág ennyit lát belőle. Kicsit megközelíthetetlen, kicsit fura, magányos lány. Legjobb barátnője, Sara az iskola egyik legszebb tanulója, népszerű a lányok és persze a fiúk körében is.

Emma (Emily) mankói - Sara mellett - a tanulás és a sport, de ezekre szüksége is van. Az édesapa meghalt, amikor Emily még gyerek volt, édesanyja alkalmatlan volt a felnevelésére, így a kislány a nagybátyjához és nagynénjéhez került. S onnantól kezdve rettegéssé vált az élete.

Carol, a nagynéni egy velejéig gonosz, agresszív alak (számomra nem derült ki, mi váltotta ki nála ezeket az érzelmeket); George, a nagybácsi pedig egy erőtlen, gyáva férfi, aki inkább becsukja a szemét, és nem akarja látni, mi történik a házukban: családon belüli erőszak és kőkemény lelki terror. Emily úgy dönt, láthatatlan marad, de nemcsak otthon, hanem az iskolában is, ezért belemenekül a tanulásba, a sportba és mindkét területen eredményes lesz. Csak egy cél lebeg a szeme előtt: bekerülni a főiskolára és elkerülni minél messzebb a „családjától”. Ezt a láthatatlanságot azonban nem lehet sokáig viselni, mert az iskolába érkezik Evan, egy jóképű, ráadásul okos, jó humorú, toleráns és nagyon makacs fiú, aki érdeklődni kezd Emily iránt. Természetesen a bonyodalmak ekkor kezdődnek...

Furcsa ez a könyv, mert annak ellenére magához láncolt, hogy sokszor kicsit untam, talán, mert rég kinőttem a tinédzserkorból, talán más miatt. Drámának is, romantikus regénynek is kevés volt, túl hosszúak voltak benne a dialógusok, sokszor éreztem benne felesleges történeteket, fordulatokat. Mégis, biztos vagyok abban, amint megjelenik a folytatás, az első olvasók között leszek...

Senki sem próbált szóba állni velem, én is elvoltam magamban. Az volt az a hely, ahol mindennek biztonságosnak és könnyűnek kellett lennie. Hogy sikerült Evan Mathewsnak egy nap alatt lebontania az én állandó világomat?”

Weslynben, a connecticuti gazdag városban, ahol a lakosság többségének az a legfőbb gondja, hogy milyen benyomást kelt, és kivel előnyös mutatkozni, Emma Thomas a legszívesebben átváltozna levegővé, de addig is rögeszmésen ragaszkodik a tökéletesség látszatához: úgy öltözik, hogy senki se lássa rajta a zúzódásokat, nehogy kiderüljön, mennyire távol esik a tökéletességtől az élete. Egy napon váratlanul beköszönt a szerelem, amelynek hatására Emma kénytelen tudomásul venni a saját értékét, bár ez azzal fenyegeti, hogy kiderül a titok, amelyet olyan kétségbeesetten takargat…Egy lány története az életet megváltoztató szerelemről, a leírhatatlan kegyetlenségről és a törékeny reményről. Az Elakadó lélegzet a nagy kritikai elismerést aratott trilógia első kötete. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Follow Us @soratemplates