2012. december 5., szerda

# Kíváncsi Szerda

Kíváncsi Szerda 9.

Vissza a kezdetekhez... Ki hogy emlékszik vissza, mi volt az első olvasmány amit már saját maga olvasott?
Az én első ilyen könyves élményem Josef Pavlovic Lenke kecske mesekönyvéhez kötődik. Valószínűleg már előtte is próbálkoztam más könyvekkel, mikor olvasni tanultam, de ez az első mű ami erős emlékként él bennem. Nagyon büszke voltam magamra, mikor sikerült végigolvasni a könyvet. :) Onnantól már nem volt megállás, olvasóvá váltam.


Adri könyvmoly: Én szerintem ahogy tudtam olvasni rögtön olvastam, de nem igazán maradt meg semmi az emlékezetemben a korai időkből.
Ami elsőre bevillan az a Világszép nádszálkisasszony. Még mindig itt van a polcomon és őrizgetem kislányomnak. Imádtam benne a képeket, a kis történeteket.
Utána a következő nagy találkozásom a könyvekkel Winnetou volt Karl May-al.

Niki: A legelső könyv, amit teljesen egyedül olvastam el, az első kötelező olvasmányunk volt, a Vuk. Ezt a harmadikban kellett elolvasnunk. Amint befejeztem, annyira belejöttem az olvasásba, hogy pár perccel később neki is estem az első "nem kötelező" olvasmányomnak, ami Lester Del Ray: A szökevény robot c. Delfin könyve volt.

koalány: Nekem az első magamtól olvasott, nem kötelező olvasmányom a Lassie hazatér című könyv volt, úgy emlékszem negyedikben olvastam. Ám ha még korábbra megyünk vissza, akkor egy kedves mesekönyvre emlékszem, amelynek az volt a címe, hogy A sün, akit meg lehetett simogatni.

Timi: Szerintem nekem K. Lukáts Kató: Anyukám képeskönyve volt az első igazi, nagyon szerettem. K. Lukáts Kató illusztrátorként jegyzi ezt a könyvet, gyönyörűek a rajzai. Még az egy kedves emlékem, hogy az óvodában a gyerekek rájöttek, hogy tudok olvasni, és amikor az óvónéni nem ért rá vagy épp nem a közös meseolvasás ideje volt, akkor nekem hordták a könyveket, hogy olvassak nekik :) A kedvencem abból az időből a Kippkopp karácsonya volt, Marék Veronikától. Aztán az iskolában igyekeztem titkolni eme tudásomat, de a két évvel idősebb nővérem tanító nénije lebuktatott :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Follow Us @soratemplates