2012. december 1., szombat

# Gyereksarok # gyermekirodalom

Gyereksarok 9.

Marék Veronika: Coffi, Pocak, Paprika

Kiadta: Nemzeti Tankönyvkiadó (2008.-
első megjelenése 1984.)
Oldalszám: 62
Ára: 1630
Bár ez a könyvecske először akkor jelent meg, amikor én születtem, a létezéséről tavalyig nem is tudtam. Amikor megláttam a könyvtárban, azonnal landolt is a kosárban, gondoltam itt lesz az ideje, hogy pótoljam amit csak lehet. ;o) Így utólag, biztos vagyok abban, hogyha olyan 8-10 éves koromban került volna a kezeim közé, nagyon-nagyon élveztem volna az olvasását. Különösen azért, mert írott betűkkel készült, aranyos kis képecskékkel díszítve. Az ötletekről, tanácsokról nem is szólva.

A könyvecske 3 kis barát levelezéséből áll össze. Főleg Coffi levelezik Paprikával, de néha Pocak is nyilatkozik.
Coffi kislány, aki sajnos elköltözik a barátaitól távol a szüleivel. Paprika és Pocak pedig fiúk és nagyon jó barátok.
Megosztják a leveleken keresztül az egymással történteket, segítenek az ötleteikkel a másikon, ezzel nagyon jó tippeket adva az olvasóknak. Legyen szó arról, hogy mit lehet kezdeni egy TV-s dobozzal vagy a jelmezbálról vagy akár arról, hogy mit lehet tenni, ha mindenhonnan elkésünk.

Ajánlom a figyelmetekbe! ;o) 
írta: Niki

Egy örök klasszikus.  Gyerekkorom óta nagy kedvence, és az első amit megtanultam a gyerekeim kedvéért és sokszor elmondtam nekik altatóként karon ülős korukban. Majd valahogy elmaradt - jöttek más mesék. Most újra előkerült, mert az óvónénik ezt mutatták be nem rég a kis bábszínházukban.
A legnagyobbik lelkesen melt az őzikéről, aki nekiment a fának és a néni gyógyította meg a kis állatok között. Elővettem újra, és csak mesélte és mesélte. Így aztán a legkisebbünk nem mtőlem hallja nap, mint nap, hanem a testvérétől.
Ez a kedves mese számomra példaértékű is volt, akárhányszor felolvasták a szüleim a végére mindig meghatódtam, ahogy az őzike visszaviszi a kis gidáját a nénihez. Az is nagyon tetszett, hogy a falusi gyerekek körbe veszik Őt. 
Talán nem is véletlen, hogy én is a segítő szakmában dolgozom :)  


írta: Márti

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Follow Us @soratemplates