2012. április 24., kedd

# ifjúsági irodalom

Maryrose Wood: Méregnaplók

A könyv rejtélyes címe és tartalma egyből felkeltette az érdeklődésemet. A gyógynövények termesztése, gyógyításra való felhasználása mindig is misztikusnak tűnt számomra, és ebben az ifjúsági regényben bőven vannak misztikus és rejtélyes elemek. Már ha csak az apa méregkertjére gondolunk, ahová lányának, Jessamine-nak tilos a belépés. Vajon miért?

A 18. század végén járunk: Jessamine Luxton a Hulne Apátság romjai között él édesapjával, a köztiszteletben álló gyógyszerésszel, akinek élete célja, hogy minél többet megtudjon a gyógyhatású növényekről. Ennek érdekében a világ minden tájáról igyekszik beszerezni a különlegesnél különlegesebb egyedeket, melyek közül a legveszélyesebbeket egy zárt méregkertben tartja.
Egy napon különös fiú érkezik a Hulne kunyhóba: a neve Gyom és a jelek szerint rendkívüli kapcsolat van közte és a növények között. Kicsoda Gyom Mi lehet a titka? És mi készül a méregkert falai mögött? -
teszi fel  a kérdést a könyv ajánlója.

A regénnyel úgy voltam, hogy mikor elkezdtem olvasni, nem volt semmi különös, csak éreztem, hogy történni fog valami. Aztán, mikor feltűnt Gyom, onnantól nem lehetett letenni! Vártam, mi fog történni, ki is ez a fiú, illetve mit titkol az apa. Persze sejteni lehet, hogy a lány és a fiú közt alakulni kezd valami. Ami aztán majdnem tragédiába torkollik. A regény végén viszont nagyon dühös voltam! Nem ilyen befejezést vártam, másnak kellett volna elmennie! 
A könyv olvasása közben végig azt éreztem, mintha egy növénykertben lennék én is, szinte éreztem a friss föld nyirkos illatát, a levelek susogását. (Többen is írták, hogy ezt a könyvet a kertben, szabadban kell olvasni - szerintem is. Kár, hogy most még hideg lett volna hozzá.)
Furcsa, rejtélyes tinitörténet tehát a Méregnaplók, volt ami nagyon tetszett benne, volt, ami kevésbé, de nem volt rossz, a hangulata fogott meg leginkább.

A szerző, Maryrose Wood, mielőtt regényírásba kezdett volna, évekig színészkedett, rendezett és színpadi íróként is kipróbálta magát. Honlapja: www.maryrosewood.com
A történetben szereplő Alnwick-kastély és Alnwick-kert Észak-Anglia legnépszerűbb turistalátványosságai. További információ a www.alnwickcastle.com és a www.alnwickgarden.com holnapokon, a kép ez utóbbiról származik.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Follow Us @soratemplates