2011. október 20., csütörtök

# szórakoztató irodalom

David Safier: Jézus szeret engem

David Safier német író korábbi könyve, a Pocsék karma is nagyon tetszett már, mivel eszméletlenül jó a humora. A Jézus szeret engem sem más, sőt! Mikor elkezdetem olvasni a könyvet, szinte folyamatosan röhögtem, férjem már kérdezgette, mi a bajom :))

Marie csinos, kedves lány. Egyetlen hibája van csak: mindig rossz férfiba szeret bele, és erre mindig későn döbben rá. Mint legutoljára is, amikor csak az oltár előtt kap észbe és mond nemet vőlegényének. A botrány persze nem marad el, a megszégyenített Sven bosszút esküszik, Marie pedig kénytelen visszaköltözni a szülői házba. Ahol a tetőhöz hasonlóan az ott lakók élete is sürgős felújításra szorulna. Hamarosan meg is jelenik egy ács, aki nemcsak jóképű és vonzó, hanem megértő és önzetlen is. Marie úgy érzi, végre megtalálta álmai pasiját. De boldogsága ezúttal sem tart sokáig: a karizmatikus idegen azt állítja magáról, hogy ő Jézus, aki azért jött vissza, hogy megvívja végső csatáját a Gonosszal.

Mint a fenti ajánlóban olvashatjátok, a  könyv egyik főszereplője nem más, mint maga Jézus, aki ács képében jelenik meg Marie-nak, és a lány persze bele is szeret ebbe a jó pasiba. Persze a környezete kicsit hülyének nézni, mikor bizonygatja, hogy Joshua (így hívják) valóban maga Jézus, mert vízen jár, és epilepsziás kislányt gyógyít meg.
Mondhatni a könyvnek kb. a feléig nevettem, aztán kissé megkomolyodtak a történések. Pl. Kata (Marie nővére) betegsége miatt is, vagy ahogyan Marie küzd a családjával és főleg saját magával, hogy megfeleljen a "hegyi beszéd" tanításainak, és hogy pl. megbékéljen apja fiatal szeretőjével. Szóval kicsit elmélkedősebb, elgondolkodtatóbb a könyv második fele.
Még annyit leírnék, hogy olvastam, hogy valaki kiakadt azon, hogy Jézust ilyen formában ábrázolja a könyv. Nos, én is vallásos vagyok, és egyáltalán nem zavart ez a fajta megjelenítés, sőt! Ezen kívül egy-két biblia bölcsességet is olvashattunk a néha komolytalan sorok között.

Tetszett a könyv, de a lezárása mondjuk lehetett volna más, mert (vigyázat, spoiler!) tulajdonképpen a testvéri szeretetre volt kiélezve, meg az isteni tanításra, hogy ugye önmagunkkal béküljünk ki, jók legyünk stb., szóval semmi szerelmi szál vagy nagy hepiendes beteljesedés nem volt. Kár.

Kata képregényei viszont nagyon jók!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Follow Us @soratemplates