2011. július 13., szerda

Az olvasás 7 hete - 2.

Könyvtár vagy könyvvásárlás?
Mind a kettő. 
Könyvtárba kb. 3-4 hetente járok. Előtte a honlapjukon megnézem, bent van-e  a könyv, amit kinéztem (pl. a moly-on vagy könyves blogokban), és már eleve határozott céllal megyek oda. Vagy, a másik lehetőség, hogy csak bolyongok a polcok között, ill. megnézem, milyen új könyvek érkeztek A könyvtár lényege szerintem, hogy több könyvet is beszerezz, olyanokat, amelyeket nem biztos, hogy megvennél. Illetve már nem kaphatóak. Talán ez a legnagyobb különbség a könyvtár és a könyvvásárlás között: vásárolni új könyveket vásárolunk, kölcsönözni meg régebbieket is.

Könyvet vásárolni csak ritkábban, kb. kéthavonta szoktam. Illetve ünnepekkor (pl. karácsony, születés- és/vagy névnap) kérek rá pénzt. Általában ilyenkor olyan könyveket nézek ki, amelyeket később is, ill. többször is szívesen elolvasok.
Ám mi van akkor, ha új megjelenésű könyvet olvasnál, de 1. megvenni drágállod, 2. a könyvtárban meg várólista van rá, szóval látható időn  belül lehetetlenség kikölcsönözni? Már több helyen is működik az ún. Első Könyvsiker Kölcsönző, ahol 500 Ft-ért olvashatod el a legújabb könyveket. (Részletek itt.)
Mondjuk mostanában eléggé elhanyagoltam a könyvkölcsönzőt, mivel az elmúlt időszakban a családtagoktól és barátoktól is több könyvet kaptam kölcsön, így kissé felhalmozódtak az olvasmányaim.

Összesítve: mostanság inkább könyvtárba jártam, mint vásároltam, ám már nézegetem az új megjelenésű könyveket is, mivel közeleg a névnapom és a születésnapom :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Follow Us @soratemplates