2011. január 29., szombat

# krimi-thriller

Leslie L. Lawrence: Három sötét király

Mostanában nem olvastam Lőrincz L. László regényt és lehet, hogy most meg fogtok döbbenni, de én nagyon szeretem a műveit. Így kapva kaptam egy molyos eseményen, amely során hullákat kellett számolni egy adott regényében. Sose figyeltem igazán, hogy hány szereplőjét küldte a másvilágra, így nagyon érdekesnek találtam ezt a játékot.

A 72 éves író 1972 óta publikál. Nem csak a saját nevén, hanem 2 írói álnéven (Leslie L. Lawrence, Frank Cockney) is jelentek meg regényei. Frank Cockney-ként összesen 2. A Lőrincz L. László és a Leslie L. Lawrence néven írt könyvei között a legszembetűnőbb különbség az, hogy a Lőrincz L. Lászlósban E/3 személyben ír, míg a Leslie L. Lawrencesben E/1 személyben és a szereplői itt-ott feltűnnek más-más kötetekben is. Ezek a könyvek amolyan James Bond-osak és mások, mint a "Lacisak".
Én nagyon szeretem, és mindig mosolygok azon, amikor arra gondolok, hogy Leslie L. Lawrence egyszerűen nem öregszik. Az első ezen a néven írt könyve óta eltelt 27 év, de Leslie egy napot se öregedett. Még mindig a lábai előtt hevernek a nők, facér, szívtipró és persze zseni, minden bűntényt megold.

De akkor a regényről. :o)
A 2006-ban megjelent Három sötét király c. regénye jutott nekem és szerencsés vagyok, ugyanis ez az egyik kedvencem tőle. A különlegessége, hogy van 2 előzménye, A gonosz és a fekete hercegnő ill. a Sziget a ködben.
Természetesen hullanak a szereplők, mint a legyek. Összesen 45 halottra tér ki, nem is emlékszem rá, hogy más regényében szerepelt-e ilyen sok.
A történet egy sakkverseny köré épül, aminek a részvevőit titokzatos módon elteszik láb alól. És újabb különlegessége, hogy ez a történet Drakulás, ami tényleg nagyon fura volt az írótól, de zseniálisat alkotott vele. :o)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Follow Us @soratemplates