2010. október 19., kedd

# riportkönyv

Edward Klein: Az igazi Hillary



„Hillary Rodman Clinton pontosan nyolc esztendőt töltött First Ladyként férje oldalán a Fehér Házban, majd beválasztatta magát a Szenátusba, és nagyon úgy fest, hogy 2008-ban ő lesz az Egyesült Államok következő elnöke - egyben az ország első elnökasszonya. Hogyan jutott el ez a középosztálybeli, illinois-i születésű, egykoron szélsőbaloldali feminista nézeteket valló lány odáig, hogy úgyszólván ellenfél nélkül várhassa a megmérettetést?”- olvashatjuk a könyvről a konyvoldal.hu oldalon.

Sokat gondolkoztam, hogy mit is írhatnék erről a könyvről. Érdekes volt, egy teljesen új képet kaptam Hillary Clintonról. Pontosan nem is tudom, hogy milyennek is gondoltam az ő életét, a házasságot, de egy teljesen más, szerintem hozzá nem illő képet kaptam.

Azzal szerintem elég sok mindent elárulok, hogy Hillary érdekházasságban él: kisgyerek óta azt tervezte, hogy ő lesz az Egyesült Államok első női elnöke, későbbiekben belátta, hogy ehhez az álmához úgy kerül a legközelebb, ha férjhez megy Bill Clintozhoz. Igaz, így csak First Lady lehet, de így könnyebbnek tartotta elérni az álmát. 2000-ben megválasztották New York szenátorának. A 2004-es választásokra még nem érezte magát elég erősnek, így a 2008-as elnökválasztásokon indult. Mint már utólag tudjuk, nem nyerte meg. Közben volt még 2006-ban a New York-i szenátor-választás, azt sikeresen megnyerte.

A magánélete nem volt mesés…. Férje, Bill szinte fűvel-fával csalta, amiről tudott is Hillary…. Azt vettem ki a könyvből, hogy a lányuk is csak azért született, mert a köznyelv már arról beszélt, hogy Hillary esetleg leszbikus lehet… Szegény lánynak sem volt könnyű élete…

Kíváncsi vagyok arra, hogy Hillarynek sikerül-e a következő választást megnyernie, vagy egyáltalán indul-e az elnöki címért?

A következő elnöki választás 2012-ben esedékes, mint ahogy abban az évben lesz szintén a szenátori választás. Hillary indul-e mindkettőn vagy csak az egyiken? Ez még a jövő zenéje, de ahogy megismertem Hillaryt a könyvből, szerintem indul fog, mindkettőn.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Follow Us @soratemplates