2010. április 24., szombat

# szórakoztató irodalom

Fejős Éva: Bangkok, tranzit


Annyit hallottam/olvastam már Fejős Éva könyveiről, hogy most már muszáj volt nekem is beszereznem (pontosabban kölcsönkérnem) az egyiket.
Fejős Évát természetesen én is a Nők Lapjából ismerem, így reméltem, nem fogok csalódni a regényben.

Összességében nem is csalódtam. Kedves, könnyed kis olvasmány. Az elején több szálon fut, ugyanis több szereplő sorsát, pontosabban útkeresését kísérhetjük figyelemmel, akik mind Bangkokba érkeznek – felejteni, újrakezdeni, keresni valakit vagy csupán kikapcsolódni.
A szálak természetesen a végére összefutnak, már a regény közben lehet sejteni, ki kivel kapcsolódik majd össze, de azért vannak nem várt esmények is - na meg persze szerelem, szex, veszteség, fájdalom és múltbéli események kísértése.

Hogy egy kicsit kötekedjek is: egyes részek/életutak túl részletesen vannak kifejtve (ld. Helen múltja), egyes események meg épphogy megemlítve, talán ez a regény egyetlen „hibája”. (És Paul betegsége sem igazán világos számomra, olyan hirtelen és furcsán derül ki a végén, hogy most mi is van.)

Ami viszont nagyon tetszett az az, ahogyan Fejős Éva bemutatja ezt a titokzatos keleti világot. Látszik, hogy ismeri az országot, olyan élethűen ír le mindent. Komolyan kedvet kaptam hozzá, hogy Thaiföldre utazzak! :)
Ahogyan Molnár Gabriella, a Nők Lapja főszerkesztője fogalmazta: „Kalandos utazást ajándékozott nekem ez a könyv. Ráadásul olyan luxusban volt részem, mint még soha: a távoli jött hozzám közel, az egzotikus meghitté vált, az idegen ismerőssé. A tájak, a sorsok, az emberek –élhettem kicsi az ő életüket.”

Fejős Éva eddigi regényei: Csajok, Hotel Bali, Eper reggelire. Május végén fog megjelenni: A mexikói c. új könyve. Hivatalos honlapja: www.fejoseva.hu

Erről a könyvről már Niki és Nixyke is írt ebben a blogban.

1 megjegyzés:

  1. Én ennek a könyvnek az elolvasása után tettem fel Bangkok-ot a "Jó lenne elutazni, de tuti sose fogok" listámra. :o) Szinte láttam magam előtt. :o)

    VálaszTörlés

Follow Us @soratemplates