2010. január 19., kedd

# ifjúsági irodalom

Janikovszky Éva: Kire ütött ez a gyerek?


Nikitől lopva az ötletet, úgy gondoltam, én is bemutatom a kedvenc Janikovszky Éva könyvemet, ami nem más, mint a „Kire ütött ez a gyerek?” Azt hiszem, már a borítón lévő nyegle kamaszfiú is sok mindent elárul. (Ezt a könyvet is természetesen Réber László illusztrálta.) Annak idején, mikor gyerekként először olvastam, sokat nevettem rajta. Janikovszky Éva humora tényleg remek, ahogyan csokorba szedi a kamaszkor jellegzetességeit, és a különböző generációk „problémáit”.

"Amíg kicsi voltam és okos és kedves és szép, mindig tudták, hogy kire hasonlítok…Amióta nagy vagyok, és ütődött és nyegle és idétlen, csak ülnek és sóhajtoznak, hogy kire ütött ez a gyerek." Jót derülhet az éppen kamaszkorát élő olvasó, éppúgy mint a kamasz fiait-lányait nevelő szülő, s fedezhetik fel együtt, hogy változhat divat és technika, a kamaszlélek problémái változatlanok. – olvasható a Libri ajánlójában.

Ajánlom tehát szülőknek és kamaszoknak egyaránt!
A könyv először 1974-ben jelent meg, de most is megvásárolható, pl. online a www.libri.hu oldalon.

1 megjegyzés:

  1. Jaj, erre is emlékszem. :o) De jó lenne újra olvasni az összeset. ;o)

    VálaszTörlés

Follow Us @soratemplates