2018. november 26., hétfő

# Heti érdekesség rólunk # kedvenc könyv

Heti érdekesség rólunk #2 Mi a kedvenc könyvünk?

Gyorsan telik az idő! :) Megírom a bejegyzést, de már azon kell töprengnem, mégis milyen kérdést teszek fel a csoport tagjainak legközelebb. Nem mellesleg, ha van ötletetek mint olvasóknak, mit szeretnétek hallani rólunk, nyitottan várom a kérdéseket és ha megtetszik, talán a következő héten azzal fogtok találkozni a "Heti érdekesség rólunk"-ban. :)

Egy teljesen átlagos kérdést tettem fel a lányoknak. Mint könyvesblog és könyveket imádó hölgyek, ugyan milyen könyveket szeretnek? Vagyis pontosítva melyik a kedvenc könyvük? Nagyon nehéz kérdés.

Könyvesem Niki
Hű, ezzel most nagyon megfogtál és szerintem nem csak engem! :D 9 éves korom óta vagyok nagy könyvmoly, eddig kb 3000 könyvet olvastam el. Nagyon nehéz dönteni, hogy melyik volt a kedvencem, szerintem erre a kérdésre választ adni egy adott pillanat hangulata, érzése. Most azt mondanám, hogy Jane Yolen: Csipkerózsa c. könyve a kedvencem, de biztos vagyok abban hogy holnap már mondjuk a Harry Potter kötetek mondtam volna, harmadnap pedig mondjuk megint egy másik könyvet. De most kiállok a Csipkerózsa mellett, mert megérdemli. :) Nagyon különleges hangulatú könyvről van szó, mely olvasása közben, nagyon sajnáltam ahogy fogytak az oldalak, annyira olvastam volna még tovább. A történet nem a meséről szól, viszont átdolgozva igen. Yolen a történetet átültettek a II. vgh. idejére, amikor is Csipkerózsa és zsidó lány. Fantasztikus történet, imádtam!

Dorottya Gyaraki
Mindenkori 3 legkedvencebb
Kelly Oram: Csókelvonó kockáknak
Mia March: Meryl Streep filmklub
Anne Eliot: Toplistás szerelem
De az abszolút könyv Leiner Laura: Akkor szakítsunk

Kovács Gabriella
Nálam a válasz egyértelmű. Az általam valaha olvasott legjobb könyv Ken Follett: A katedrális című könyve. Ebben a könyvben minden benne van, ami ahhoz kell, hogy rajongunk érte. Adott ugye a történelmi háttér, Angliában polgárháború zajlik, ami politikai zűrzavarhoz vezet az országban, ami kihat a szereplőinek életére is. Adott a tudomány, hisz megismerhetjük, hogyan is épült fel az 1100 években egy katedrális, lépésről lépésre. Miután ezt a könyvet elolvastam, más szemmel néztem minden egyes régi templomra és katedrálisra, ahova beléptem. Adott a valóságtartalom, hisz az író Salisbury katedrális építését kutatta műve megírásához. Természetesen ott az igazi szerelem, ami valós nehézségeken és tragédiákon keresztül vezet el a beteljesüléshez. És van benne erőszak, ma úgy mondanánk thriller, hisz embereket gyilkolnak le, gyújtanak fel, sőt a regény maga is egy akasztással kezdődik. És fantasztikusak a karakterek. Fülöp perjel úgy lesz szerethető, hogy el se tudnám képzelni, hogy én valaha úgy higgyek akármiben, mint ő az Istenben. Vagy Aliena, aki egy gróf leányából lesz földönfutó, majd kereskedő, feleség, szerető, majd anya. Igazi küzdő szellem. De oda voltam Tamás építőmester egyszerű, letisztult karakteréért, az építészet iránt érzett szeretetéért. És persze a rosszak, a negatív karakterek annyira utálhatóak, amennyire csak lehet, mint pl Waleran a püspök vagy Alfréd a szó legrosszabb értelmében vett egyszerű szaki. Nem tudom abbahagyni, ha erről a könyvről van szó. :D


Havadi Kinga
Fogós kérdés, fogós kérdés. Nem tudok egy nagy kedvencet mondani, de néhányat azért fel tudok sorolni, ami igazán megérintett. Reymont-Parasztok. Ez volt az a könyv, ami megszerettette velem a klasszikus irodalmat Zola-Tisztes úri úrhiázával karöltve. Patrick Süskind-A parfüm című regény és iszonyatosan tetszett. Na meg az örök szerelem Harry Potter és a Tűz és jég dala sorozat. Imádom ezeknek a hangulatát, a kort, amiben játszódnak, illetve az utóbbiakban a kitalált világokat. Meg is jött a kedvem egy jó kis Harry Potter maratonhoz!

Zsoldos Ágnes
Nehéz kérdés, de ha egyet kell választanom, akkor Katja Millay: Nyugalom tengere. :) Miközben olvastam, számtalan reakciót váltott ki belőlem - számomra ilyen egy jó könyv. Két lelkileg sérült fiatal egymásra találásáról szól, mindez csodálatosan megírva. Imádtam a szereplőket, a vicces párbeszédeket, melyek remekül oldották a komolyabb mondanivalót is. Számos gyönyörű, megható idézetet tudnék kiemelni a könyvből. Elolvasása nagy hatással volt rám, utána is jó ideig gondolkodtam a történeten.


Börcsök Csilla
Ha már ki kell emelni valamit, akkor legyen! Jelen életszakaszom érzelmi alapját Malala Juszufzai és Christina Lamb: Én vagyok Malala története adta. A könyv igaz történet az értelmetlen háborúról, vallási különbözőségekről és a szólásszabadságról. Különösen nehéz felfogni európai aggyal, hogy ugyanezen bolygón teljesen másként viszonyulnak a szabad gondolkodáshoz a vezetők. Malala 2014-ben Nóbel-békedíjat kapott elszánt, őszinte kiállásáért, amivel az erőszak ellen szólal fel.

Mayerné Répási Adrienn
Álomhajsza Vavyab Fable írásában.

Gyurcsikné Szentpéteri Regina
Mint kérdező, vagy mint a bejegyzést létrehozó személy, még nem gondoltam végig, ugyan nekem mi lehetne a kedvenc. Nem olvastam még olyan sok könyvet mint itt mások, de akad a gyűjteményem között egy-kettő kedveltebb. Harry Pottert én is ide sorolnám, de most ahogy befejeztem a legutolsó könyvemet azt mondanám, Holly Black: A kegyetlen herceg. Egy izgalmas fantasy, kaland történetbe csöppentem bele. A halandók a tündérekkel, a hercegek a hétköznapi lényekkel napi szinten problémáznak. Nekem ez a könyv nem éppen arról szól, hogy olyan nagy mondanivalója volt vagy más szemmel látom ezután az életemet.... nem! Szimplán csak egy kellemes könyv, ami az ember szívét melengeti. Várom a folytatását! :)


Remélem tetszett ez is nektek. Jövőhéten jövök egy újabb kérdéssel. Sziasztok!

2 megjegyzés:

Follow Us @soratemplates