2018. november 20., kedd

# Heti érdekesség rólunk # idő

Heti érdekesség rólunk #1 Mennyi idő jut olvasásra?

Sziasztok kedves Olvasók!

Sok mindent átbeszéltünk, mi... akik szerkesztjük ezt az oldalt. Rám hárult egy feladat, amit én szívesen elvállaltam. Ez nem más mint a heti témázgatós, kérdésre válaszolós poszt írása. Felteszek egy kérdést a tagoknak, akik válaszolnak és ezt megosztjuk veletek. Igyekszem érdekes témákat keresni, ami titeket is kíváncsivá tesz. :)

Az e-heti kérdésem, ami a legelső is egyben:
Mindenkinek megvan a napi rutinja. Munka, iskola, gyerek, háztartás...
Hogyan tudtok időt szentelni az olvasásra? Mikor és mennyit tudtok olvasni?

Könyvesem Niki:
Nekem két gyerkőcöm van, a Nagy harmadikos, a Kicsi 16 hónapos, vele vagyok itthon jelenleg GYED-en. Ha úgy alakul, hogy a kettő nappali alvása alatt nem kell főznöm, takarítanom, mosnom, teregetnem, vasalnom, stb. akkor szoktam olvasni. Illetve este elalvás előtt ha van egyáltalán erőm, kedvem hozzá. :) Szerintem ha minden jól alakul, naponta kb. 30-60 percet tudok olvasással tölteni.

Kőrös Anikó:
Mivel napközben dolgozom, így délután-estefele (még vacsora készítés előtt) szoktam egy kicsit lazítani, ilyenkor egy kis olvasás is belefér. Kislányommal (10 éves lesz) együtt járunk könyvtárba, és van, hogy kérdezgeti, hogy melyik könyvemet olvasom, hol tartok benne, és ő is elmondja épp hol tart és mit olvas. Kb. olyan 30 perc olvasás nekem belefér egy napba munka-gyerek-háztartás mellett.

Börcsök Csilla:
Dolgozom két iskolás gyereket nevelek (13,5 és 9 évesek). Mindkettőt hordom edzésre és nagyon jóízűt tudok olvasni a sportcsarnok lelátóján várakozás közben. Esténként is, akár csak pár oldalnyit, hogy a lelkem megpihenjen a napi rohanás után.

Telek Zsuzsa:
Nekem van a legkönnyebb dolgom a csapatból, hiszen egyetemista vagyok, így mindig van időm olvasni. Sokszor közlekedés közben, ide-oda ingázva, vagy várakozás közben, vagy bárhol ahol éppen  megállhatok egy kicsit kinyithatom a könyvet. Egyik legkedvesebb időtöltésem, hogy egy dolgosabb nap után beülök a könyvtárba és ott helyben olvasok a kellemes fotelokban.

Zsoldos Ágnes:
Nálam nagyon változó, hogy mennyi időt tudok olvasásra szánni. Nekem például fontosak a nyugodt körülmények, nem tudok mondjuk a buszon ülve – elvonja a figyelmemet a zaj, a beszélgetések. Leginkább hétvégén szeretek olvasni – akkor több idő van rá -, különösen este, lefekvés előtt. Ha nagyon jó a könyv ilyenkor gyorsan haladok vele. :) Hétköznap álltalában csak kb. félórára futja, és sajnos nem is minden nap jön össze.

Havadi Kinga:
Főiskola mellett viszonylag sok időm volt olvasni (buszozás, órák után, este, hétvégén) a viszgaidőszak kivételével, most viszont munkába állok és még egyenlőre nem tudom hogy fogom tudni összeegyeztetni. Mindenesetre az ember talál időt arra amire szeretne, s mivel imádom az olvasást, időt mindenféleképpen fogok szakítani rá.

Kovács Gabriella:
Jó kérdés! Sosincs időm! :D Van egy 1,5 és egy 3 éves gyerekem, minden percemet lekötik nappal és még mindig kelnek éjjel. A mobilomra töltöm le a könyveket, az mindig nálam van és amint van egyetlen perc, amikor lekötik magukat a gyerekek, rögtön olvasok. Így persze nehéz haladni és nem is minden könyvet lehet íly módon elolvasni. A mostani könyvemet csak esténként lefekvés előtt olvasom, mert komolyabb téma, komolyabb szöveg, amit nem lehet oldalról oldalra, csak nagyobb lélegzetvétellel és odafigyelve, értő olvasással. Álltalában 30-40 percem van mielőtt bealszom, kivéve, ha jó a könyv vagy már a végén tartok, mert ilyenkor sajnos beáldozom azt a néhány órát is, ami az éjjeli ébresztő előtt van és hajnali 2-ig le se teszem a könyvem. :)

Gyurcsikné Szentpéteri Regina:
Szintén gyerekes anyuka vagyok (1 éves a kisebb, januárba lesz 3 éves a nagyobb), nekem is nehéz összekombinálni a napi rutinfeladatokat a gyerekekkel és azzal amit szeretek csinálni, az olvasással és blogolással. Nekem van az a hibám, hogy este, lefekvés előtt hiába szeretnék olvasni, hiába van a kezembe egy nagyszerű könyv, pár oldalt tudok olvasni és bealszok. Sajnos nekem ez nem megy. Pedig ekkor jól tudnék haladni, amikor a gyerekek már alszanak. Csak ez álltalában 11 óra után van és én is fáradt vagyok. Szóval én napközben tudok olvasni egy-egy oldalt. Mikor a gyerekek lefoglalják magukat szívesen olvasok nekik hangosan. Sajnos amennyit szeretnék olvasni és amennyit tudok olvasni, távol áll a kettő egymástól. Nem minden nap tudok olvasni, de próbálom a hétköznapjaimmal egybekötni. :)




Ha szeretnétek megosztani velünk a ti időbeosztásotokat mint anyuka, diák vagy karrierista, szívesen várjuk a hozzászólásotokat. Vajon mindenkinek van annyi ideje olvasni amennyit szeretne? :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Follow Us @soratemplates