2014. szeptember 10., szerda

# Kíváncsi Szerda

Kíváncsi Szerda 99.


Nem jellemző rám, de mostanában több könyvet is félbehagytam, annyira untatott vagy annyira nem érdekelt a téma, olyan rossz volt az író stílusa. Veled elő szokott ez fordulni? Ha nem fog meg egy adott könyv, végigolvasod vagy félreteszed? Adsz egy esélyt a könyvnek, hátha "minden jó, ha a vége jó"? Ha félbehagysz egy adott olvasmányt, visszatérsz-e rá később?


Törpilla:  Ritkán hagyok félbe könyvet. Ha félbehagyok, akkor olyat, ami nagyon nem tetszik, borzalmas könyv.
Utoljára az ilyen könyv A szürke ötven árnyalata volt. A magyar megjelenése évében, 2012-ben olvastam ezt a könyvet, ami akkor és azóta is nagy sikernek örvend. Személy szerint nem értem, hogy miért lett ekkora siker. Ennek röviden az oka: szerintem egy nagyon borzalmas könyv. Olyannyira borzalmasnak, hogy végig se olvastam, hanem a 160. oldal környékén abbahagytam. Azóta e könyv miatt kicsit félek is, hogy ha hasonló témájú könyv milyen lesz, kicsit pesszimistán is állok hozzá. A rossz tapasztalataim ellenére ebben a témakörben azóta csak jobb könyvek akadtak a kezembe .(A trilógia többi részéhez már hozzá sem kezdtem.)

Márti: Velem is ritkán fordult elő, de volt már példa. Az egyik eset az, amikor mélyebb témát érint és valamiért nem tudok rá eléggé figyelni, akkor félreteszem és később folytatom. A másik az, amikor számomra érdektelenné válik a történet és feladom. Ez eddig talán egyszer-kétszer fordult elő.

Eszter: Nekem leginkább a hangulatomhoz kell, hogy igazodjon a könyv: ha nincs kedvem hozzá, félreteszem és később felveszem. Viszont ha úgy látom mondjuk a 100. oldal után egy könyvnél, hogy "mikor lesz már vége?", akkor abbahagyom. Van elég könyv a világon (és szerencsére a polcomon is), nem muszáj leragadni egynél, ami untat.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Follow Us @soratemplates