2014. január 12., vasárnap

# ifjúsági # trilógia

Kiera Cass - A Párválasztó (Párválasztó-trilógia 1. rész)

Harmincöt lány. Egy korona. Egy lehetőség, ami az életben csak egyszer adódik. A Párválasztóban részt vevő harmincöt lány számára ez életük legnagyobb esélye. Egy lehetőség arra, hogy kiszabaduljanak abból az életből, amibe beleszülettek. Hogy belépjenek egy világba, amiben csillogó ruhákat és felbecsülhetetlen értékű ékszereket hordanak. Hogy palotában lakjanak és a csodás Maxon herceg szívéért vetekedjenek egymással. America Singer számára azonban kész rémálom Kiválasztottnak lenni. Azt jelenti ugyanis, hogy hátat kell fordítania titkos szerelmesének, Aspennek, aki egy alsóbbrendű kasztba tartozik. El kell hagynia az otthonát, hogy beszálljon az ádáz közdelembe egy koronáért, amire nem is vágyik. Egy palotában kell élnie, amit a lázadók erőszakos támadásai fenyegetnek állandóan. Aztán America megismeri Maxon herceget. Lassan megkérdőjelezi addigi terveit, és rádöbben arra, hogy az élet, amiről mindig is álmodott, talán köszönő viszonyban sincs a jövővel, amit korábban még csak el sem képzelt volna.



Annyira izgulok! :)
Elolvastam a könyvet, és már nem bírom kivárni, hogy mi történik a következő részben, nagyon izgalmas. :)

Megvan minden ebben a könyvben, ami csak kell: izgalom, szerelem, hercegnők, szerelmi háromszög, barátnők, viszályok és élmények. És az a borító! Egyszerűen varázslatos, és annyira vissza tudja adni a könyv világát. Annál a bizonyos résznél, mikor America ezt a ruhát viselte, csak becsuktam a könyvet, ránéztem a borítóra, és egyből bele tudtam élni magam a történet világába, olyan volt, mintha én is ott lettem volna a Hölgyek Szalonjában, mintha én lettem volna America.

Ami eléggé különleges, és ilyennel nem sűrűn találkozom, az egy olyan narrátori különlegesség, ami nagyon izgalmassá teszi a művet és növeli a feszültséget. Nem igazán tudom, hogy van-e ennek külön neve, de olyan mondatokat szőtt bele, mint pl. "Akkor még nem is tudtam, hogy ennél még lesz rosszabb" (nem biztos, hogy pontos az idézet :$). Ez nekem nagyon tetszett, mert a könyvek vagy jelen időben, vagy múlt időben mesélik el a történetet, de mégis, a múlt idejű elbeszéléseknél sem találkoztam még ehhez foghatóval, pedig nekem ez nagyon elnyerte a tetszésemet.

Érdekes helyzet alakulna ki, ha egy terembe bezárnánk A Párválasztó-rajongókat, és bedobnánk a kérdést: "Aspen vagy Maxon?". Szerintem itt mindenképp két táborra oszlik az olvasók köre, mert mind a két fiúnak megvan a maga vonzereje, én mégis inkább Maxon-párti vagyok, mert ő soha nem hagyta el Americát, és ő jobb életet tud neki biztosítani.


Szerintem Americának kellene nyernie a Párválasztót, mert őt nem a korona és a trón érdekli, ő annyira jószívű és barátságos, hogy igazából rámondhatnánk, hogy Lady Dianáról mintázták, ám ez nem valószínű. Én neki és Maxonnak szurkolok. :)

Ti mit gondoltok erről? Inkább látnátok Maxont America mellett, vagy Aspent? Írjátok meg kommentben

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Follow Us @soratemplates