2013. október 23., szerda

# Kíváncsi Szerda

Kíváncsi Szerda 53.

Néhány hónappal ezelőtt egy nagyon vágyott könyvet felajánlottak nekem a molyon. El is küldte a kedves ismerősöm, elolvastam, majd visszapostáztam neki. Annyira jól esett, hogy így a nagy távolba is el merte nekem küldeni, elment emiatt a postára, bélyeget ragasztott a borítékra... Ebből az apropóból született meg a fejemben a mai kérdés: szoktatok-e könyveket kölcsön adni. Mennyire őrizgetitek féltve a kedvenc darabokat, mennyire szívesen adjátok oda elolvasásra, és kiknek? Ti szoktatok-e könyvet kölcsön kapni? Van-e ezzel kapcsolatban jó vagy rossz tapasztalatotok?

Niki: én nagyon megválogatom, hogy kinek adok kölcsön könyvet, és egy szűk kör jöhet csak szóba, akikben megbízok. Tudom, hogy ők vigyázni fognak a kötetre, nem gyűrötten, zsírosan, szakadtan kapom vissza, hanem ugyanúgy, ahogy kölcsön kapta tőlem.
Kölcsön kapni, pedig ugyanettől a szűk körtől szoktam. Szóval ez amolyan adok-kapok nálunk. Én is úgy vigyázok más könyvére, mint a szemem fényére, és természetesen ő is úgy vigyáz az enyémre, mintha az övé lenne.

Viki: ha őszinte szeretnék lenni, nagyon kevés embernek adom oda szívesen a könyveimet, mert már többször jártam úgy, hogy kárt tettek bennük ismerősök. Én alapból nagyon vigyázok a könyvekre, pl mániám, hogy nem töröm be a gerincüket. :D
Kölcsön kapni ugyanazoktól az emberektől szoktam, akiknek én is szívesen odaadom a sajátjaimat.
Kellett kis idő, mire rájöttem, kinek adhatom őket oda, és kiknek nem.

Eszter: Sajnos az én ismerőseim körében az olvasás szóba sem jön, mint hobbi (éljen a szakiskola), így nincs is kinek kölcsönadni. Eddig egy embernek adtam kölcsön az egyik könyvemet, de egy kb. 10 pontos listát soroltam fel neki, hogy így meg úgy vigyázzon rá. A saját könyveimet én is úgy olvasom, hogy alig hajtom ki, nehogy megtörjön a gerince, meg nem szamárfülezek, firkálgatok beléjük, és ezt el is várom attól, akinek kölcsönadom. :)

Adri könyvmoly:
Alapjáraton nagyon naiv vagyok és megbízok mindenkiben. Sajnos sokszor jártam már pórul és nem kaptam vissza a könyvet vagy salátaként. Így manapság nagyon ritkán adok kölcsön könyvet, azt is felírom, hogy ne felejtsem el.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Follow Us @soratemplates