2010. december 4., szombat

# romantikus # szépirodalom

Maureen Lee: Búcsú Liverpooltól

Én annyira-de annyira szerettem olvasni ezt a könyvet!
Szinte látom is magam előtt, ahogy egy téli estén a 16 éves Mollie és a 13 éves Annamarie elszökik otthonról, hogy Amerikába hajózzanak. Látom, ahogy fogják egymás kezét a hidegben, valami szörnyűség nyomja a lelküket, de csak szedik, szedik a lábukat, minél előbb a biztonságos óceánjáró fedélzetére jussanak.
Amerikába csak az egyikőjük jut el. Ki lesz az? Mi történik a másikkal? Hogyan folytatódik a történetük? Mi elől menekülnek?

A történet 1925-ben kezdődik és 1945-ben ér véget. A szereplők a szemünk előtt nőnek fel, követhetjük nyomon az életüket.
A romantikus szálai annyira finoman vannak szőve, hogy aki annyira nem szereti a romantikus irodalmat, az is bátran belevághat az olvasásába.
Hiába romantikus irodalom, de még sem ez van a középpontban, hanem a család, a szeretet, az összetartás, és a megbocsátás. Különleges családi történet inkább.
Nagyon jól átjön a kor más viselkedési formája, az elvek. Teljesen más hangulata van, mint a mai regényeknek.
Elénk varázsolja Amerika, Anglia és Írország történelmét, a világháborút. Olyan mesterien, hogy szinte hallottam a bombák robbanását, láttam a lerombolt épületeket, együtt menekültem a rémült emberekkel az óvóhelyre.

A könyv eleje annyira fordulatos, hogy csak kapkodtam és kapkodtam a fejemet, "Ezt nem hiszem el!". Utána szerencsére lenyugszik az állóvíz, és egy nagyon kis könnyed, de magával ragadó történetet olvashatunk.
A szereplők nagyon szerethetőek, a történet szerintem nagyon jól van felépítve, maga a könyv egyszerűen imádnivaló.

Úgy érzem, hogy tökéletes választás a téli, hideg estéken.
Szinte csak úgy tudom elképzelni az olvasását, hogy kint hull a hó, bent a lakásban meleg van, betakaródzol egy könnyű pléddel, kezed közelében egy pohár forró csoki és elmerülsz benne. Felkészülsz a Karácsonyra, átérzed a sorait és az üzeneteit.
Sajnáltam, hogy vége van, én még olvastam volna tovább.
Azt pedig még jobban sajnálom, hogy az írónőtől egyelőre csak ez a könyve olvasható magyarul.

Maureen Lee a II. vgh. idején született Liverpoolban. Több könyvének is a helyszíne ez a város.
Idén a 21. könyve jelent meg angolul, de magyarul sajnos, egyelőre csak a Búcsú Liverpooltól olvasható. 2007-ben jelent meg The Leaving of Liverpool címmel angolul, magyarul pedig 2008-ban.
2008-ban az "Év Romantikus Regénye"(Romantic Novel of the Year Award) díjat is elnyerte vele.

1 megjegyzés:

  1. Remekül foglaltad össze, és a hatások is hasonlók esetemben. Habár májusban vettem kezembe a könyvet, szinte hallom a hópihék "zaját" az ablakomon. Csodás a könyv, szeretnivaló emberekkel, és -sajnos- nem is olyan hihetetlen történetekkel. Csak ajánlani tudom.

    VálaszTörlés

Follow Us @soratemplates