2010. október 29., péntek

# szórakoztató irodalom

Steffy Műmáyer: Agykonyak

Ezt a könyvet az Excalibur Könyvkiadótól kaptam. A kiadónál főleg átdolgozott, paródizált könyvek vannak.


A könyv elolvasása előtt kicsit rákerestem az interneten. Egy kis ízelítő erről a kötetről:


"Agykonyak. Ezt Neked...
...is el kell olvasnod!!!




Részlet a könyvből:
Tonna vagyok. A teljes nevem Kilo Tonna. Szexbomba szeretnék lenni, ha nagy leszek. Nemrégiben érkeztem a nedves vidéki városkába, Fossba, hogy új otthonra, új barátokra, új kihívásokra leljek. Ujjuj, de meglepődök majd, amikor kiderül, hogy Kis Rakás, a gyerekkori indián barátom valójában farkasember, új szerelmem pedig bevallja, hogy nem évvesztes, hanem vámpír.
Szúnyog, a vegetáriánus vámpír, aki évek óta csak vérnarancson és csigavéren él családjával, a Különc famíliával együtt, egy szép napon rádöbben arra, hogy mindannyian súlyos hiánybetegségben szenvednek. A kór neve vérszegénység. Egyetlen, csakis egyetlen módon menekülhetnek meg a biztos haláltól: Nos, ezt nem árulhatom el.
Péntek 13-án a városkában élőhalottak kelnek ki sírjukból, halott kislányok másznak ki a kútból, hogy később, az adásszünetben benne legyenek a tévében. A függetlenség napjának végén Foss határában leszállnak a Hitlernek öltözött földönkívüliek, akiknek csak egy céljuk van: A földlakókat leigázni, vagyonukat és értékeiket ellopni, gyermekeiket kísérleti célra elrabolni, őket pedig mind egy szálig kiírtani. De hiszen ez már nem is egy, hanem három! Ó, a csudába, sosem voltam jó fizikából...
Alkonyattól pirkadatig senki, a világon senki nem állíthatja meg őket, csakis egy ember: A törvény helyi őre, a seriff, aki történetesen az én szűkszavú apám.
„Zseniális könyv, a Horrorra akadva filmek stílusában, némi csupasz pisztolyos abszurddal megkeverve, halálian röhelyes, néhol fetrengésre késztető,
agyeldobós paródia. ”
K. B. Rottring, a Heri Kókler paródia-sorozat szerzője


„Halálian szórakoztató könyv, én magam sem írhattam volna jobbat.”
Stanley Steel, a világ második legjobb paródiaírója

Fergeteges paródia erős idegzetű gyerekeknek! A könyv a nagy sikerű vámpíros történet, az Alkonyat-sorozat első kötetének paródiája."

A könyv címéből már sejtettem, hogy az Alkonyat paródiája lehet, ebben a net is megerősített.
A szöveg nekem kicsit nehezen olvasható volt, mert nem igazán vagyok oda a fantazy-ért. Az Alkonyatot még nem olvastam, így ahhoz a könyvhöz nem tudom hasonlítani.
A főhős, Tonna, egy 130 kilós, beképzelt lány, aki azt hiszi magáról, hogy szexbomba. Nem érti meg, hogy a környezete miért tesz a "karcsú" testalkatára megjegyzéseket. A történet ő meséli el. A stílusától néha falra tudtam volna mászni....
A könyvben van egy UFO támadás, amit Tom Cruise Világvége című filmjéhezhez tudnám hasonlítani. Ebben a filmben láttam olyan pusztítást, amit a könyvben olvastam.
Lehet, hogy nekem kell még ebben a stílusban fejlődnöm, igyekezni fogok.... Akihez közekebb áll ez a világ, biztosan tetszene neki ez a könyv.


Steffy Műmáyer: Agykonyak
Kiadó: EXCALIBUR KÖNYVKIADÓ ÉS ÜGYNÖK
Szállítás: 1-3 munkanap
Borító: PUHATÁBLÁS, RAGASZTÓKÖTÖTT
Súly: 100 gr
ISBN: 9789639285934
Nyelv: MAGYAR
Kiadás éve: 2010

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Follow Us @soratemplates