2010. június 25., péntek

# szórakoztató irodalom

Bene Viki: Eszterlánc


Már korábban hallottam a könyvről, hogy egy poénos-terhesnős könyv – ld. az alcíme Egy „páratlan” anya feljegyzései. Tényleg nagyon jópofa és humoros olvasmány, ám a címmel és a borítóval ellentétben nem csupán a terhességet meséli el, hanem az azelőtti időszakot is.
A történet kezdete nagyon tipikus: a főszereplőt megcsalja a pasija, utálja a munkahelyét, ahol később fel is mond …. – úgy látszik ez a jól bevált „sablon” mindig bejön.

„Eszter széllelbélelt, bizonytalan huszonéves lány. … Csak a macskájában és a barátnőiben nem csalódott, ők legalább szeretik, ami fontos ugyan, de kevés a boldogsághoz. Mit kell tennie egy nőnek, ha semmi sem sikerül neki? Vásárolni, méregteleníteni, köldökékszert fúratni, ördögöt űzni, csontkovácshoz menni, beújítani egy másik munkát, de legfőképpen egy másik pasit - átmenetileg az sem baj, ha nem dúl köztük a nagy szerelem, majd csak megjön. Persze érdemes észnél lenni ezzel az új pasival is, hátha ő is hazudós. És ha a szerelmen kívül az sem jön meg, amit annyira várnak néha a lányok, akkor egykettőre páratlan helyzetben találhatják magukat.”


Amit sajnáltam vagy hiányoltam, hogy a szingli-pasikeresős és -találós (tehát a teherbeesés előtti) időszakról hosszabban ír, ez a könyv több mint felét teszi ki; a terhes korszak eseményei pedig néha kicsit elkapkodottak, előfordul, hogy hetek maradnak ki… pedig én erről olvastam volna többet. Mert tényleg nagyon jó „dumák” vannak benne!

Ja, és felfedeztem egy nagy bakit a sztoriban. Magyarázza már meg valaki, aki szintén olvasta a könyvet, hogyan lehetséges! (Cselekményleírás következik!) Csajszi november 4-én este van együtt úgy a pasijával, hogy az „nem vigyáz”. Aznap éjszaka már jól bekajál a konyhában. Rá három napra bepánikol, hogy késik neki, és a teszt már aznap, tehát november 7-én pozitív. Ilyen gyorsan? Hogy is van ez???

Niki is írt már erről a könyvről, elolvasható itt.

2 megjegyzés:

  1. Én erre már nem is emlékszem :o)

    VálaszTörlés
  2. Én most olvastam ezt a könyvet. Nekem is furcsa ez a november 4.-ei dolog... De szerintem nyomtatási hiba ez is...
    Az alábbi bakit vettem észre:
    96. oldalon szeptember 25 vasárnap
    97. oldal október 2. vasárnap
    a 101. oldalig október 2.-ről ír, majd a 101. oldalon szeptember 29. csütörtökről ír, és utána rendesen megy a dátum szerin.

    VálaszTörlés

Follow Us @soratemplates