2019. szeptember 11., szerda

# erotikus # romantikus

Szurovecz Kitti: A sokszívű

Athenaeum Kiadó, 2017


Először olvastam Szurovecz Kittitől, bár már a polcomon van tőle a Kisemmizett angyal c. kötete is, mégis valamiért, A sokszívű című könyvével kezdtem először. Egy könyves vlogger csatornáján találkoztam ezzel a könyvvel. A borítót meglátva tudtam, hogy egyszer el fogom olvasni. A színes egymásba fonódó kötelek kiválasztása a borítóra kétség kívül a legjobb választás volt. Teljes mértékig tükrözi a történet eseményeit és legfőképpen a a fő gondolatát, a poliamoriát, amely szerint egy ember több embert is szerethet szerelemmel egyszerre. Meglátásom szerint az egyik legszokatlanabb felvetés ez, és egyben a legvérlázítóbb is. A poliamoriával mint fogalom, őszintén, ezidáig még nem találkoztam. Persze, hiszen valamennyire a mai napig tabu témának számít. A világ már nagyjából megérett arra, hogy elfogadja a másneműséget, de hogy valakinek egynél több párja legyen? Szerintem arra sosem lesz képes. Valamilyen oknál fogva genetikailag és társadalmilag is belénk van kódolva, hogy csak egy párunk lehet. De vajon miért? Szurovecz Kitti történetén keresztül betekinthetünk Annabella életébe, aki még nem tudja, hogy poliamor, csak azt, hogy a két egymásról nem tudó szerett férfit az életében elveszíti, mert miután kiderül az igazság, nem tudják elfogadni azt.

,,Rengetegen járnak erre ilyenkor, de engem senki nem vesz észre. Nem látják a fájdalomtól összegörnyedt, vörösre sírt szemű lányt a padon. Milyen személytelen ez a világ, és én milyen egyedül vagyok benne. Az emberekből áradó közöny szinte tapintható, pont olyan, mint Dario és Andris pillantása volt, miután megmondtam nekik, hogy sokszívű vagyok."

Kétségbeesésében találkozik hasonló életvitelű emberekkel, akik ugyanúgy élnek, ahogy ő, ellenben a partnereik tudnak egymásról. Annabella próbálja elfogadni önmagát, az érzéseit és szeretne végre őszintén élni egy vagy akár több kapcsolatban, ahol mindannyian elfogadják egymást. 

Rendkívüli volt olvasni egy ilyen bátran megírt könyvet! Egy kérdés még azért felmerült bennem: Nem lehetséges-e, hogy emiatt az ellenséges, berögzött szemlélet miatt történik annyi szakítás és válás a világban, amelynek nem csak a szülők, de gyermekeik is vesztesei? A választ valószínűleg sosem tudom meg. Ettől függetlenül egy élmény volt megismerkedni Annabella esetével. 

Ajánlom minden nyitottabb olvasó figyelmébe! 😊



Drajkó Beáta

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Follow Us @soratemplates