2015. június 3., szerda

Kíváncsi Szerda 137.



Előfordul, hogy nem minden könyv úgy sikerül, amiből úgy gondolja az olvasó, hogy sikerlistás, közönségkedvenc könyv.

Melyik az a könyv, amelyről azt kívánod, hogy bár ne lenne folytatása?

Törpilla: Eddig nem volt szokásom saját kérdésemre is válaszolni, de ez a kérdés azt hiszem, megköveteli. :)
E. L. James: A szürke ötven árnyalata című könyv számomra az a könyv, aminek bárcsak ne lett folytatása, mert annyira nagyon borzalmasnak tartottam már az első részt is.
A magyar megjelenése évében, 2012-ben olvastam ezt a könyvet, ami akkor és azóta is nagy sikernek örvend. Személy szerint nem értem, hogy miért lett ekkora siker. Ennek röviden az oka: szerintem egy nagyon borzalmas könyv. Olyannyira borzalmasnak, hogy végig se olvastam, hanem a 160. oldal környékén abbahagytam.
Mi lehet annak az oka, hogy az enyhén pikáns romantikus művek, most ekkora népszerűségnek örvendenek?
Nem értem, hogy miért lett ekkora siker. A könyv szerintem unalmas és idegesítő egyszerre.
A nők tagadhatatlanul imádják a romantikát, az erotikát, amit nem mindig kapnak meg. Okolhatjuk a férfiakat is ezért, (más a genetikájuk, más kódot hordoznak - olvassuk számos magazin oldalán) de a női igény is valahol elvész a mindennapi rutinban, fáradtságban, megszokásban. Másik oldalon, pedig a tehetem - e, ezt vagy azt a szexben, mit tehetek, ami nem tabu, vagy éppen, hogy az… Hogyan számolok el magammal, a lelkiismeretemmel, mit kezdek a gátjaimmal, stb. belső kérdéskörrel húzzák vissza vágyaikat a nők. Az erotika, a merész, a mindennapi rutintól elszakadó érzékiség, a saját test megismerésének lehetősége sejlik az ilyen típusú könyvekben, ez az oka az egyre terjedő sikerüknek. 
Ehhez az E. L. James regényhez közel három éve volt „szerencsém”. Azért tettem idézőjelbe, mert borzalmas könyvnek tartom. Azóta emiatt a könyv miatt kicsit félek is, hogy ha hasonló témájú könyv milyen lesz, kicsit pesszimistán is állok hozzá. A rossz tapasztalataim ellenére azóta csak jobb könyvek akadtak a kezembe.

Adri könyvmoly:

Suzanne Collins: Az éhezők viadala 
Hogy miért? Az első részt nagyon szerettem. Utána a második rész már jóval gyengébbre sikerült. A harmadik könyv miatt már egyenesen dühös voltam, annyira rossz volt az elsőhöz képest. Az Éhezők viadala mesterien működött volna a folytatások nélkül is!

0 hozzászólás:

Megjegyzés küldése