2015. június 2., kedd

Jessica Day George: Éjféli bál



Kiadó:KÖNYVMOLYKÉPZŐ KIADÓ KFT.
Oldalak száma:282
Borító:CÉRNAFŰZÖTT, KEMÉNYTÁBLÁS
Súly:460 gr
ISBN:9789632455211
Nyelv:MAGYAR
Kiadás éve:2011
Sorozat:VÖRÖS PÖTTYÖS KÖNYVEK
Fordító: Szakál Gertrúd

Átok ül a tizenkét lánytestvéren. Rose hercegnő a legidősebb közülük, akik arra kárhoztattak, hogy mélyen a föld alatt, a gonosz Kőbezárt király palotájában táncoljanak minden éjjel. Születésüktől kezdve sújtja őket az átok, és csak a halál adhatja vissza a szabadságukat. Rose azonban találkozik Galennel, egy fiatal, katonából lett kertésszel, aki nem veti meg a kalandot, és épp olyan elszánt, akárcsak Rose, és a szabadság egyszeriben nem is tűnik olyan elérhetetlennek. Hogy legyőzzék a királyt és sötét udvartartását, szükségük lesz egy láthatatlanná tévő köpenyre, egy fekete gyapjúláncra, melyet bűvös ezüst kötőtűkkel kötöttek, és mind közül a legkritikusabb hozzávalóra - az igaz szerelemre. A Széttáncolt cipellők című mese újrafeldolgozásával Jessica Day George ismét megmutatja, milyen mesterien alkot valami teljesen újat egy történetből, amelyről csak hittük, hogy ismerjük.

"Sok minden tetszett ebben a regényben - például az elbűvölő meseszerűség -, de azt hiszem, legnagyobb hatással a kötögető főhős volt rám. Mégis hányszor bukkan az ember a világirodalomban olyan férfias férfiakra, akik - mellesleg - maguk kötik a zoknijaikati" - Becky Laney - Becky's Book Review — Kirkus Reviews

○○○○○○○○○○○○○○○○○○○○○○○○○○○○○○○○○○○○○○○○○○○○○○○○○○○○○○○○

2012. január végén olvastam még el ezt a könyvet az egyik ismerősöm ajánlására úgy, hogy se a könyvről nem hallottam, se a történet alapjául szolgáló Grimm: A széttáncolt cipellők című mesét nem olvastam, nem ismertem. Hiába, hogy mások által ismert volt az alaptörténet, én tényleg nem olvastam azt sem, azt se tudtam, hogy létezik ilyen Grimm mese, így teljesen új volt a történet.

Igaz, kicsit megkésve írok e könyvről, de jobb később, mint soha. :-)

Nagyon kedvelem azokat a regényeket, amiknek az alapja ismert mese, történet, mint például Alex Flinn: Csók, pont jókor alapja a Csipkerózsika, Sarah Blakley-Cartwright: A lány és a farkas alapja pedig a Piroska és a farkas. Ezeket egyszerűen imádtam, de viszont az Éjféli bál nem nyerte el a tetszésemet. Sokan könnyed, bájos, szerethető könyvnek tartják, de én olyan lagymatag, átlagos történetnek gondolom, semmi extrával, igaz, a könyv borítója tényleg szép. Igaz, most lehet, sokan elgondolkodnak azon, hogy így évek múltán hogyan tudok vélekedni egy könyvről, véleményt mondani róla, de bennem minden elolvasott könyvről az érzés, a gondolatok megmaradnak. Tündérmeseként is emlegették ezt a könyvet, de engem nem ragadott meg ilyesmi, semmi egyedi fordulatot, semmi izgalom, semmi figyelemre méltó dolog nem történt szerintem e regényben. Sajnos, engem nem varázsolt el ez a könyv. 

Néhány idézet a könyvből:
„– Miért vagy csupa víz? – nézett rá Orchidea fontoskodón.
– Nem vagyok csupa víz – tiltakozott ismét Rózsa. – Belenyúltam az egyik szökőkútba.
– És beledugtad a fejedet, a másik karodat és a vállkendődet is – mutatott rá Orchidea.” (48. oldal)

„Nos, felség, nem tagadom, jóképű vagyok, de aligha hibáztathat, ha tetszetős külsőm látványa  olyannyira lenyűgözte, hogy azonmód ájultan rogyott össze – felelte kényeskedve.”

„Szereti a rózsákat, RÓZSA?"

„De hát hogyan győzedelmeskedhet az ember, ha nem ismeri az ellenséget?”

„Nos, felség, nem tagadom, jóképű vagyok, de aligha hibáztathat, ha tetszetős külsőm látványa olyannyira lenyűgözte, hogy azonmód ájultan rogyott össze.” (93. oldal)

„Vajon le lehet olvasni az arcáról, hogy megátkozták? Fáradtnak tűnt, de ezt természetesnek tekintette. Vajon az átok – amely rajta, a testvérein és az anyján ült –, képes nyomot hagyni az emberben?” (44. oldal)

„Rózsa öntudatlan állapotban volt, lázálmában ezüst fákról és arany csónakokról beszélt, amelyek az árnyékok taván úsznak.”

„Amikor az ablakban állt, romantikusan sápadtnak és karcsúnak tűnt, de így közelebbről nézve túl vékony volt, arca beesett, szemét sötét karikák árnyékolták.”

„Sose feledd: ha alkut kötsz velük, az odalenn élőkkel, annak mindig meglesz az ára!”

„Lónyerítésre emlékeztetőnevetését félbeszakította a fájdalmas kiáltás, amely a herceg szájából tört elő, amikor belenyúlt egy tövisbe.”

Azoknak ajánlom e könyvet, akiket érdekelnek olyan könyvek, amik ismert történet az alapja!

0 hozzászólás:

Megjegyzés küldése