2015. május 3., vasárnap

Jay Asher: Tizenhárom okom volt



Kiadó: KÖNYVMOLYKÉPZŐ KIADÓ KFT.
Sorozat: VÖRÖS PÖTTYÖS KÖNYVEK
Oldalak száma: 260
Borító: PUHATÁBLÁS, RAGASZTÓKÖTÖTT
Súly: 320 gr
Nyelv:
 MAGYAR
Kiadás éve: 2011
Fordító: Farkas Orsolya
Clay Jensen semmit sem akart tudni Hannah Baker kazettáiról. Hannah meghalt - gondolta -, magával kellett volna vinnie a titkát. Aztán Hannah hangja közölte Clay-jel, hogy az ö neve is elhangzik a kazettákon és az is, hogy Clay valamilyen módon felelős a haláláért. Aztán Clay egész éjszaka a kazettákat hallgatta. Hannah szavai nyomán bejárta a városkájukat... és amire fényt derített, az örökre megváltoztatta az életét.
◦◦◦◦◦◦◦◦◦◦◦◦◦◦◦◦◦◦◦◦◦◦◦◦◦◦◦◦◦◦◦◦◦◦◦◦◦◦◦◦◦◦◦◦◦◦◦◦◦◦◦◦◦◦◦◦◦◦◦◦◦◦◦◦◦◦◦◦◦◦


Nagyon sok pozitív értékelést, véleményt olvastam erről a könyvről, így alig vártam, hogy én is elolvashassam.
Be kell vallanom őszintén, nekem csalódás volt, nagyon is. Nem volt annyira jó, mint ahogy felmagasztalták.

Lehet, hogy azért nem vagyok elájulva a történettől, mert számomra ez nem meglepő, nem újdonság, nem egyedi eset. Én is átéltem már azt, hogy a környezet semmibe vesz valakit, a pletykák alapján ítélik meg és nem veszi észre senki sem ennek az illetőnek a segélykiáltásait. Igaz, az általam megélt szituációnak nincs olyan negatív végkifejlettje, mint a könyvben –öngyilkosság-, de nincs kizárva. (Egyedül sajnos kevés vagyok a probléma megoldásához.)

A könyvre visszatérve nem egy nagy durranás, viszont olyan témát dolgozz fel, ami társadalmi probléma és már kisiskolás kortól figyelni kellene arra, hogy a másik és önmagam elfogadása  nagyon fontos. Egy-egy jó viccnek szánt pletyka sokat árthat. Ebből kifolyólag azt gondolom, hogy esetleg a kötelező/ajánlott olvasmányok közé fel lehetne venni ezt a könyvet, így talán megelőzhető lehetne 1-2 hasonló eset. 

0 hozzászólás:

Megjegyzés küldése